• Wycieczka do Muszyny
          • Wycieczka do Muszyny

            13.06.2024

            17 maja2024 uczniowie klasy 6 a wraz z opiekunami Panią mgr J. Łączek i dyr. szkoły  mgr I. Franczyk Augustyn uczestniczyli w wycieczce do Muszyny.
            Najpierw zwiedzano Ogród Biblijny. Został otwarty w 2015 r. przy kościele w Muszynie, którego celem jest przybliżenie zwiedzającym roślin, które występują w Biblii i związane są z Ziemią Świętą. Projekt ogrodu powstał pod kierunkiem naukowców z Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie specjalizujących się w tematyce roślin biblijnych. Podzielony został na pięć części obrazujących różne aspekty związków roślin z historią Zbawienia. Pierwsza część to Ogród Historii Zbawienia, w którym przedstawiono dzieje biblijne od stworzenia świata po Apokalipsę. Dalej znajduje się Ogród Krajobrazów Biblijnych, gdzie odtworzono ukształtowanie terenu Ziemi Świętej oraz występującą tam roślinność. Trzecia część to Winnica Pańska i nauka proroków, gdzie można zapoznać się z najważniejszymi opowieściami z ksiąg prorockich oraz przypowieściami ewangelicznymi oraz związanymi z nimi roślinami. Czwarty z ogrodów przystosowany jest do zwiedzania przez dzieci, zaś piąty nazwany został Ogrodem Zakochanych.
            Potem udano się do Ogrodów Sensorycznych inaczej nazywane są Ogrodami Zmysłów. Ogrody Sensoryczny podzielone zostały na kilka stref, wyróżnia się wśród nich:
            - OGRÓD ZDROWIA jest miejscem, w którym zamontowano urządzenia do ćwiczeń na świeżym powietrzu. Urządzenia do ćwiczeń usytuowane są wśród barwnych klombów i ogródków skalnych utworzonych z róż, tawuł, żywotników, świerków, klonów i grabów.
            - OGRÓD ZAPACHOWY to obszar skomponowany jest tak by kwiaty posadzone dawały intensywne natężenie zapachowe, jednocześnie komponując ze sobą swoje bukiety. Aromaterapia ma duży wpływ na wyobraźnię oraz wpływa pozytywnie na emocje.
            - OGRÓD ZAPACHOWO-DOTYKOWY jest częścią, w której znajdują się rośliny o różnorodnej fakturze, różnych kształtach liści, rodzajach kwiatów oraz zapachach. Można tutaj zdjąć buty i rozkoszować się zieloną trawą pod stopami
            - OGRÓD DZWIĘKU stworzony został tak, aby intensyfikować rozbrzmiewające tutaj dźwięki, do których należą: szumy drzew, szmery wód płynących strumykiem, świergot ptaków, a także chrzęst żwiru pod nogami
            - OGRÓD SMAKU zlokalizowane są tutaj drzewa oraz krzewy owocowe. O każdej porze roku można obserwować jak wyglądają i rozwijają się kwiaty czy owoce.
            - OGRÓD WZROKU jest miejscem gdzie największą rolę odgrywają nasze oczy. Ze szczytu wieży widokowej rozciąga się panorama na ruiny muszyńskiego zamku, barokowy kościół w centrum miasta czy magiczne ogrody ze stawami rekreacyjnymi i pijalnię wody mineralnej Antoni. W sprzyjających warunkach pogodowych można zobaczyć imponującą panoramę na Tatry, częściowo leżące już po stronie Słowacji, z którą graniczy Muszyna.
            - OGRÓD AFRODYTY to miejsce, poświęcone bogini miłości pochodzącej z mitologii greckiej
            - OGRÓD BAŚNI I LEGEND O MUSZYNIE – najmłodsza strefa w ogrodach zmysłów, nawiązująca do czasów i wierzeń mieszkańców dawnego Państwa Muszyńskiego.
            Na końcu spacerem udano się na zamkowe wzgórze. Podejście jest możliwe z dwóch stron, albo od potoku Muszynki przez Górę Zamkową (około 600 m szlaku), albo łatwiejszą ścieżką od potoku Szczawnika (około 300 m). Dziedziniec zamkowy to rozległy taras z widokiem na Muszynę, studnią, armatami i budynkiem kas. Ta część twierdzy była letnią rezydencją biskupów krakowskich. Na najwyższej kondygnacji wieży jest punkt widokowy, jednak na 5 poziomach możemy stopniowo poznawać historię zamku, jego legendy i ciekawostki. Na wystawie możemy zobaczyć świetne rycerskie zbroje również z czarnym rycerzem oraz poznać legendy.
            Zwieńczeniem zwiedzania wystawy jest taras widokowy z genialną panoramą Muszyny i Beskidu Sądeckiego.
                                                                                                                                                                             IFA

        • Zakochani we Wrocławiu czyli relacja z wycieczki pół żartem pół serio
          • Zakochani we Wrocławiu czyli relacja z wycieczki pół żartem pół serio

            12.06.2024

            W dniach 4-6 czerwca uczniowie z klas: 6b, 7a, 7b i 8a uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia i okolic, którą można by nazwać „przygodą życia”. Zazwyczaj kilka dni po organizacji wyjazdu na stronie internetowej szkoły zamieszcza się artykuł, w którym podsumowuje się organizację wycieczki. My zrobimy to troszkę inaczej, pisząc o naszej „przygodzie życia” prześmiewczo i z przymrużeniem oka oraz demonizując niektóre fakty. Zacznijmy od najważniejszego: wszyscy przeżyli…

             

            Dzień I, czyli „Boże, pociesz! Panie, ratuj!”

            Nasza przygoda rozpoczęła się 4 czerwca o godz. 6:15 na parkingu pod willą Tulipan. Dzięki deszczowej pogodzie instalowanie uczestników wycieczki w autokarze przebiegło nadzwyczajnie szybko.

            Droga do Wrocławia minęła nam bez żadnych niespodzianek. Szkoda tylko, że w autokarze nie można było legalnie jeść, bo musieliśmy to robić ukradkiem. Poza tym byliśmy cały czas „na oku” opiekunów, bo zajęli miejsca z przodu i tyłu pojazdu.

            O godzinie 12:30 dotarliśmy do Wrocławia, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Ten dosłownie i w przenośni przegnał nas po całym Starym Mieście. Mówił prawie cały czas; pokazał nam tyle zabytków, że nie sposób tego wszystkiego zapamiętać. Największym zainteresowaniem cieszyły się odlewy krasnali, które skrupulatnie fotografowaliśmy. Jeśli chodzi o wiedzę życiową, to dowiedzieliśmy się, dlaczego nie należy brać kwiatów od nieznanych nam osób.

            Po trzygodzinnym maratonie po mieście wyruszyliśmy do hostelu, w którym mieliśmy spędzić dwie noce. Kiedy zobaczyliśmy fasadę budynku, u każdego z nas zrodziła się myśl: „Boże, pociesz! Panie, ratuj”, a jednocześnie rosła w nas nadzieja, że wewnątrz będzie lepiej. Niestety drugie przysłowie: „Nadzieja matką głupich” też się sprawdziło. Po rozlokowaniu się w pokojach główną atrakcją turystyczną były wzajemne odwiedziny i prezentacja różnych mankamentów hostelu. Aby osłodzić nam gorycz, panie wzięły nas do pobliskiego sklepu, gdzie zrobiliśmy zakupy na nadchodzący wieczór.

            Pierwsza noc minęła zgodnie z planem, czyli nie spaliśmy do godziny 2:00 w nocy mimo usilnych starań naszych opiekunek. W pokojach toczyły się nieustające rozmowy, śpiewane były pieśni patriotyczne, a w jednym odbywały się nawet tańce! Niestety o nocnych odwiedzinach kolegów i koleżanek nie było mowy, bo na korytarzu czuwały dwa Cerbery. W późnych godzinach nocnych w końcu zasnęliśmy.

             

            Dzień II, czyli „ciągnie swój do swego”

            5 czerwca po śniadaniu wyruszyliśmy do wrocławskiego ZOO. Najbardziej ciekawiło nas afrykarium, w którym znajdowało się oceanarium. Pooglądaliśmy różne większe i mniejsze okazy. Trzeba przyznać, że przeżyliśmy też rozczarowanie, bo ani niedźwiedź, ani lew, ani słoń nie wyszły nam na spotkanie. Wilki również wzgardziły nami i nie wychyliły pysków. W pewnym momencie doszliśmy do wniosku, że Darwin chyba miał rację, bo najlepszy kontakt złapaliśmy z… małpami. Jedna to nawet próbowała się z nami porozumieć i wymóc, żebyśmy ją naśladowali.

            Po wizycie w ZOO przyszedł czas na posiłek. Pani zaprowadziła nas do galerii, gdzie każdy mógł kupić sobie to, na co miał ochotę. Ten punkt harmonogramu podobał się nam najbardziej. Potem poszliśmy podziwiać Panoramę Racławicką. Trudno powiedzieć, czy to za sprawą zmęczenia czy przejedzenia, ale – ku przerażeniu pani Magdy - dzieło to nie zrobiło na nas wielkiego wrażenia. Wewnątrz rotundy staliśmy jak kołki, niektórzy z nas bezwiednie poruszali nogami we wskazanym kierunku, inni siedzieli na schodach, szukając miejsca, gdzie można by się położyć.

            Totalne ożywienie nastąpiło po wyjściu z budynku, w którym mieściła się ekspozycja, kiedy dowiedzieliśmy się, że idziemy na rynek i jest szansa roztrwonić majątek. W ramach pamiątek nabyliśmy: lody, frytki, paluszki, coca-colę, podkoszulki, bluzy i inne tego typu produkty.

            Po zakupach wróciliśmy do hostelu. Emocji było już mniej, bo wiedzieliśmy, co nas czeka. Po obiadokolacji zorganizowaliśmy sobie różne integracyjne zajęcia: jedni grali w Monopoly, inni poszli próbować swoich sił na siłowni, a jeszcze inni zostali wciągnięci w wirtualny świat telefonów komórkowych. Czas umilała nam firma Glovo, która realizowała nasze zamówienia. Kurierzy wprost mijali się w drzwiach hostelu, dowożąc nam rozmaite rzeczy.

            Kiedy nadeszła noc, panie opiekunki miały nadzieję, że wszystkie dzieci są na tyle zmęczone, że szybko zasną. Postanowiliśmy im w tym pomóc i cichutko siedzieliśmy w swoich pokojach, udając, że śpimy.  Wyznaczyliśmy nawet dyżury i niektórzy z nas pełnili wartę, sprawdzając, czy białe krzesełka na korytarzu dalej stoją. To nie było trudne: wystarczyło wychylić się z pokoju i przespacerować się do łazienki. Kiedy ustaliliśmy, że Cerbery zasnęły, zaczęły się międzypokojowe wędrówki ludów. Niestety nie przewidzieliśmy, że był jeszcze Cerber nr 3, który do filowania nas nie potrzebował krzesełka. Trzy śliweczki wpadły w kompot i do rana żyły w stresie, bo jak się o tym dowie pani Magda, to…

            Dzień 3, czyli Błędni Rycerze w drodze

            6 czerwca musieliśmy wstać bardzo wcześnie, bo na godzinę 10:00 musieliśmy być w Kudowej przy wjeździe do parku. Zmotywowani przez nasze opiekunki zebraliśmy się tak szybko, że byliśmy gotowi 40 minut przed czasem. Niestety dzięki wyjątkowym umiejętnościom naszego kierowcy na miejsce dotarliśmy dopiero na godzinę 11:45. Jak się to stało? Po prostu zrobiliśmy kilka rundek po Wrocławiu, zanim z niego wyjechaliśmy.

            Z dwugodzinnym opóźnieniem zaparkowaliśmy przed szlabanem ustawionym przy Drodze Stu Zakrętów. Wędrówka po Błędnych Skałach była bardzo ekscytująca. Było tak wąsko, że musieliśmy iść gęsiego, przeciskając się przez różne szczeliny. Czasem cały pochód musiał się zatrzymywać, bo ktoś utknął. Przeprowadzając nas przez skalny labirynt, przewodnik umilał nam czas „sucharami” i różnymi opowiastkami, z których prawie połowa była zmyślona. Dowiedzieliśmy się m.in. o bobrach posiadających dwa rzędy poprzecznych zębów, o mikroorganizmach żerujących w asfalcie, a także o kurach górskich prawodostokowych i lewodostokowych żywiących się dżdżownicą górską (łacińska nazwa: glebosus alpestris ).

            Po wizycie w Górach Stołowych wyruszyliśmy do Czermnej. Niektórzy z nas poczuli się słabo na samą wiadomość, że znowu idziemy do jakiegoś muzeum. Według opowieści poprzedniego przewodnika w kaplicy były czaszki turystów, którzy stoczyli się ze stoków górskich, wiemy jednak, że to nie była prawda. Na miejscu wysłuchaliśmy prawdziwej wersji wyjaśniającej powstanie kaplicy.

            Po zjedzeniu posiłku wsiedliśmy do autokaru, aby już kierować się w stronę Kamienicy. Droga powrotna minęła nam bez większych atrakcji. Jeśli komuś w trakcie podróży robiło się niedobrze, trafiał na „siedzenie lecznicze” z przodu autokaru. Tam pod bacznym okiem jednej z pań szybko wracał do sił i po godzinie był już całkiem zdrowy.

            Kiedy dotarliśmy do celu, wysiadaliśmy z autokaru tak szybko, że zanim pani Magda z panią Anetą z niego wyszły, na parkingu nie było już prawie nikogo.

            Jakie obrazy zapisały się w naszej pamięci i jakie wspomnienia zostaną po tej wycieczce, tego dowiemy się za kilka miesięcy. Na razie warto powtórzyć słowa z początku relacji: wszyscy przeżyli.

             

             

        • Dzień Savoir Vivre
          • Dzień Savoir Vivre

            07.06.2024

            W ramach realizacji programu Szkoła Promująca Zdrowie 3 czerwca odchodziliśmy w naszej szkole Dzień Savoir Vivre. Celem tego święta jest propagowanie grzeczności obyczajowej jako elementu kultury społecznej. Z tej okazji uczniowie klas młodszych zebrali sią na nietypowej lekcji podczas której obejrzeli prezentację multimedialną pt. "Kultura na co dzień. Złote zasady dobrego zachowania" oraz przypomnieli sobie zbiór zasad i manier obowiązujących w naszej szkole. Trzymamy kciuki za naszych uczniów aby potrafili się do nich stosować. E.A.

        • Dzień Sportu w klasach I - III
          • Dzień Sportu w klasach I - III

            07.06.2024

            W poniedziałek, 3 czerwca, Hala sportowa wypełniła się sportowym duchem. Tradycyjnie odbył się tam coroczny Dzień Sportu dla uczniów klas 1-3.

            Dzień Sportu to nie tylko rywalizacja, ale przede wszystkim doskonała okazja do integracji dzieci z różnych klas. Poprzez udział w rozmaitych konkurencjach, uczniowie mieli szansę rozwijać swoje umiejętności współdziałania i cechy motoryczne, co jest kluczowym elementem ich wszechstronnego rozwoju. W czasie zmagań sportowych można było zaobserwować niesamowitą energię i zaangażowanie małych sportowców. Dzieci z zapałem pokonywały przygotowane dla nich wyzwania, pokazując przy tym niesamowitą kreatywność i ducha walki. Impreza, jak co roku, miała na celu nie tylko wyłonienie najlepszych drużyn, ale przede wszystkim stworzenie atmosfery wspólnej zabawy i współpracy.

        • Zielona szkoła
          • Zielona szkoła

            05.06.2024

            W dniach 20.05 – 27.05 .2024 nasi uczniowie z klas II – V uczestniczyli w Zielonej Szkole w pięknym , nadmorskim Darłówku. Darłówko jest uzdrowiskową częścią Królewskiego Miasta Darłowa. Ośrodek, w którym mieszkaliśmy jest położony wśród drzew, blisko plaży. Ponieważ pogoda nam sprzyjała ( w przeciwieństwie do tej w Kamienicy ) codziennie dzieci korzystały z kąpieli słonecznych i w morzu. Były też zabawy na plaży i spacery brzegiem morza. W ramach zajęć uczniowie mieli spotkanie ze znanym m.in. z telewizji przyrodnikiem, dziennikarzem National Geografic Marcinem Kostrzyńskim, który poprowadził świetną lekcję przyrody. Poznały też w czasie wycieczki do Kołobrzegu historię zaślubin Polski z morzem, historię Kołobrzegu, w kolejnym dniu historię Królewskiego Miasta Darłowo. Ale nie samą nauką dziecko żyje. Nasi piraci wypłynęli pirackim statkiem w morze ( trochę bujało, ale nikt się nie skarżył na chorobę morską), mieli też okazję spotkać się z „prawdziwym” piratem, który rozbawił ich do łez, poddawał wielu próbom i zadaniom. Dzieci uczestniczyły również w zajęciach plastycznych, z chustą animacyjną, a nasze niestrudzone Panie ( M.Czech i M. Cebula ) organizowały im rozgrywki sportowe. Po tak ciężkich zmaganiach mogły się posilić w stołówce, gdzie serwowano dania dla każdego (w załączeniu zdjęcia). Jednak największą atrakcją było KUPOWANIE PAMIĄTEK. Istniały obawy, że nie zapakują się do walizek. Jednak wszystko dobrze się skończyło, wróciliśmy cali i zdrowi. Myślę, że to było dobre doświadczenie dla każdego z uczestników ( inne niż wyjazd z rodzicami) i jakąś naukę z pobytu wyciągną. M.Wąchała

        • Festiwal "Rozśpiewana szkoła"
          • Festiwal "Rozśpiewana szkoła"

            02.06.2024

            Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Festiwalu Piosenki Dziecięcej "Rozśpiewana Szkoła" w Szczawie. Franciszek Masiarz zdobył 1 miejsce w kategorii drugiej (klasy 1-3). Natomiast Mateusz Wąchała zajął 3 miejsce. W kategorii klas 4-6 Kamila Bieniek zdobyła 1 miejsce a Anna Majchrzak wyśpiewała 3.
            Gratulujemy!
             

        • Dzień Dobrych Uczynków
          • Dzień Dobrych Uczynków

            23.05.2024

            19 maja obchodzimy Dzień Dobrych Uczynków czyli święto społecznych i bezinteresownych działań. Z tej okazji przedstawicielki Samorządu Uczniowskiego, uczennice klasy 7a przebrały się za dobre wróżki i przybliżyły dzieciom klas 1-3 oraz przedszkolakom z Przedszkola Samorządowego w Kamienicy czym jest dobry uczynek. W tym dniu szczególnie doceniamy jak ważne w naszym życiu jest bycie dobrym. Pamiętajmy na codzień o swoich kolegach, rodzicach, znajomych!

        • IX Gminny Konkurs Języka Angielskiego  „ENGLISH IS FUN”
          • IX Gminny Konkurs Języka Angielskiego „ENGLISH IS FUN”

            07.05.2024

                   25 kwietnia 2024 r.  w naszej szkole odbył się IX Gminny Konkurs Języka Angielskiego „English is Fun”. Został zorganizowany  dla uczniów klas VI-VIII z gminy Kamienica. Konkurs został poprzedzony szkolnymi eliminacjami, które wyłoniły po dwóch uczestników etapu gminnego. W konkursie wzięło udział 12 uczniów z 6 szkół z terenu naszej gminy. Konkurs został przeprowadzony w formie pisemnej. Uczestnicy zmierzyli się z czytaniem ze zrozumieniem, z pytaniami z gramatyki i słownictwa jak również z pytaniami z zakresu kultury Wielkiej Brytanii. Sprawdzono również znajomość funkcji językowych. Celem konkursu było: rozwijanie zainteresowania uczniów językiem angielskim, doskonalenie umiejętności językowych, budzenie zainteresowań kulturą i tradycją krajów anglojęzycznych, umożliwienie sprawdzenia wiedzy i umiejętności oraz kompetencji językowych.

             

            Wyniki przedstawiają się następująco:

            I miejsce – Alessia Wysopal  (Szkoła Podstawowa nr 2 w Kamienicy)

            II miejsce –  Antoni Nocoń (Szkoła Podstawowa nr 1 w Kamienicy)

            III miejsce – Patrycja Jagieła  (Szkoła Podstawowa nr 1 w Kamienicy)

            IV miejsce – Magdalena Kapłaniak (Szkoła Podstawowa nr 1 w Szczawie)

             

            Zwycięzcy zostali obdarowani dyplomami oraz nagrodami książkowymi i rzeczowymi, zaś pozostali uczestnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa i drobne upominki. Nagrody zostały ufundowane przez Gminną Komisję ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na czele z panią Zofią Kuchnią. Nagrody zostały wręczone w imieniu Wójta przez Przewodniczącego Rady Hilarego Majewskiego oraz panią dyrektor Iwonę Franczyk Augustyn.

            Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w następnych edycjach konkursu.

        • Uroczystości majowe
          • Uroczystości majowe

            06.05.2024

            1 maja, w tym dniu świętujemy prawo do pracy i odpoczynku.

            2 maja Święto Flagi obchodzimy i naszą biało-czerwoną radośnie uczcimy

            Gdy dzień 3 maja kalendarz pokazuje, to Święto Konstytucji 3 Maja następuje.

            3 maja Kościół katolicki w Polsce obchodzi uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski.


            Z okazji obchodów rocznic majowych spotkaliśmy się tu, ponieważ jesteśmy Polakami, naszą ojczyzną jest Polska i pamiętamy o ważnych dla naszego kraju świętach i rocznicach. W kalendarzu majowym jest wiele dat, które przypominają nam, byśmy pozostali wierni wartościom , które w ciężkich dla naszego narodu chwilach ocaliły nas i dawały nadzieję na odzyskanie utraconej wolności i niepodległości .

             

            ,,Powiewa flaga,
            gdy wiatr się zerwie.
            A na tej fladze
            biel jest i czerwień.
            Czerwień - to miłość
            biel – serce czyste...
            Piękne są nasze
            barwy ojczyste”

             

        • Lekcja wychowawcza na scenie, czyli spektakl profilaktyczny „HEJTER”
          • Lekcja wychowawcza na scenie, czyli spektakl profilaktyczny „HEJTER”

            29.04.2024

            W dn. 17.04.24 r. uczniowie klasy 6a i 7a naszej szkoły wzięli udział w spektaklu profilaktycznym pt. „Hejter”, w wykonaniu aktorów z Narodowego Teatru Edukacji z Wrocławia.
            Młodzież obejrzała wciągająca historię młodego człowieka, który stosował hejt i cyberprzemoc wobec swoich współpracowników, by osiągnąć sukces. Zostały wskazane również drastyczne konsekwencje takich działań.
            Po spektaklu odbyła się prelekcja pt. „Ogarnąć hejt”, na temat zagrożeń płynących z Internetu i metod zwalczania ich. Uczniowie uzyskali również informację, gdzie mogą otrzymać bezpłatną pomoc, jeśli zjawisko cyberprzemocy i hejtu dotknie ich bezpośrednio.
            To była niezapomniana lekcja profilaktyki. Podczas wycieczki uczniowie wzięli również udział w zajęciach
            ruchowych w Parku Trampolin i Rozrywki JUMPMANIA.
            Udział młodzieży w wycieczce koordynowała Pani mgr Iwona Franczyk Augustyn oraz Pani mgr Jolanta Łączek.

        • Dla Ziemi
          • Dla Ziemi

            29.04.2024

                   22 kwietnia w sposób szczególny czcimy naszą planętę, bo właśnie wtedy   obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi. Jest to świetna okazja, by pokazać, jak szanować Ziemię i chronić ją przed szkodliwym wpływem różnych czynników. Uczniowie naszej szkoły również włączyli się w tę proekologiczną akcję i udowodnili, że dobro naszej planety nie jest im obce.

             W dniach 22-26 kwietnia 2024 r. zorganizowaliśmy  akcję  sprzątania świata. Zadanie to realizowaliśmy we współpracy z Zakładem Gospodarki Komunalnej w Kamienicy oraz firmą Empol.  Uczniowie z oddziałów 1-8  sprzątali wyznaczony rejon, tj. chodniki i rowy przydrożne, rynek, ścieżkę rowerową, park przyrodniczy i plac zabaw.

              Wszystkim wychowawcom  i wolontariuszom należą się słowa uznania i podziękowania za zaangażowanie w tak szczytną i pożyteczną akcję. Nikt z nas nie ma wątpliwości, że po 22 kwietnia Ziemi łatwiej się „oddycha”.

        • Sukces uczennic klasy 6a
          • Sukces uczennic klasy 6a

            29.04.2024

            Sukces uczennic klasy 6a w gminnym konkursie profilaktycznym Narkotyki, alkohol?  Nie! Wolę  zdrowie!. OLiwia Piaskowy zdobywa I miejsce, a Daria Cepielik III miejsce. Konkurs został zorganizowany przez SP nr 1 w Szczawie we współpracy z Gminną komisja ds. rozwiązywania problemów alkoholowych.Sukces uczennic klasy 6a w gminnym konkursie profilaktycznym Narkotyki, alkohol?  Nie! Wolę  zdrowie!. OLiwia Piaskowy zdobywa I miejsce, a Daria Cepielik III miejsce. Konkurs został zorganizowany przez SP nr 1 w Szczawie we współpracy z Gminną komisja ds. rozwiązywania problemów alkoholowych.

        • Kasia Augustyniak finalistką konkursu
          • Kasia Augustyniak finalistką konkursu

            29.04.2024

            23 kwietnia br. Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Siekierczynie już po raz czwarty zorganizowała Powiatowy Konkurs o Tadeuszu Kościuszce. W tym roku pod hasłem „Tadeusz Kościuszko – Naczelnik Powstania w 1794 roku – konkurs wiedzy z okazji 230 rocznicy insurekcji kościuszkowskiej”. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli Małopolski Kurator Oświaty dr Gabriela Olszowska, Starosta Limanowski Mieczysław Uryga oraz Wójt Gminy Limanowa Jan Skrzekut.

            Konkurs skierowany był do uczniów klas 4-8 szkół podstawowych z terenu powiatu limanowskiego. Do etapu powiatowego przystąpiło aż 17 szkół, a każdą z nich mógł reprezentować tylko jeden uczeń. Dlatego wtorkowe zmagania poprzedził etap szkolny, który wyłonił najlepiej przygotowanych uczestników. Zadanie konkursowe polegało na wypełnieniu testu wiedzy składającego się z pytań zamkniętych i otwartych. Zakres wymaganej wiedzy podzielono na trzy bloki tematyczne:1. Pochodzenie Tadeusza Kościuszki, lata jego młodości i edukacja.2. Insurekcja kościuszkowska: przyczyny, przebieg, skutki, główni bohaterowie.3. Losy Tadeusza Kościuszki po upadku powstania (niewola, emigracja).

            Wśród finalistów znalazła się Kasia Augustyniak, uczennica klasy 6b. Kasi gratulujemy bogatej wiedzy o tak ważnym wydarzeniu patriotyczno – historycznym.

            źródło:https://powiat.limanowski.pl/blog/znamy-zwyciezcow-iv-powiatowego-konkursu-o-tadeuszu-kosciuszce/?print=printhttps://powiat.limanowski.pl/blog/znamy-zwyciezcow-iv-powiatowego-konkursu-o-tadeuszu-kosciuszce/?print=print

        • Finaliści Powiatowego Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych
          • Finaliści Powiatowego Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych

            24.04.2024

             

            XIV Powiatowy Konkurs Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych, który w tym roku przebiegał pod hasłem „The United States” został zakończony. Organizatorem konkursu był Zespół Szkół im. ks. prof. Józefa Tischnera w Starym Sączu.

            W środę 17 kwietnia 2024 r. na szczeblu powiatowym naszą szkołę reprezentowało 3 finalistów: Zuzanna Michalska 7a, Damian Barnaś 7b i Robert Nowak 7b.

            Warto przypomnieć, że 6 lutego 2024 r. odbył się etap szkolny konkursu i naszych trzech uczniów znalazło się w gronie 47 finalistów z 12 szkół podstawowych z powiatu nowosądeckiego i to oni reprezentowali naszą szkołę na szczeblu powiatowym, otrzymując jednocześnie tytuł finalisty konkursu.

            Jesteśmy dumni z całej naszej drużyny. Nasi uczniowie wykazali się znajomością języka angielskiego i szeroką wiedzą o USA z zakresu historii, geografii Stanów Zjednoczonych, a także wiedzą o sławnych Amerykanach XX wieku, atrakcjach turystycznych, codziennym życiu Amerykanów oraz znajomością różnorodnych informacji na temat Amiszów.

            Konkursowi wiedzy towarzyszył również Konkurs Piosenki Anglojęzycznej i w tej kategorii naszą szkołę reprezentowała Maja Adamczyk z klasy 8. Dziękujemy za piękny występ.

            Gratulujemy wszystkim uczniom i życzymy powodzenia w następnych edycjach konkursu! 

        • Niezwykłe przygody Sindbada Żeglarza
          • Niezwykłe przygody Sindbada Żeglarza

            17.04.2024

            16 kwietnia 2024 r. uczniowie klas młodszych uczestniczyli w niezapomnianym spektaklu teatralnym na lodzie pt.: „Niezwykłe przygody Sindbada Żeglarza”, na motywach baśni Bolesława Leśmiana. Z nieukrywanym zachwytem wszyscy oglądali lodową opowieść, w wykonaniu zawodowych tancerzy – łyżwiarzy z całej Polski. Widzowie byli pod ogromnym wrażeniem pięknej scenografii i dekoracji. Łyżwiarze mieli kolorowe, bajkowe kostiumy, a dodatkowym atutem przedstawienia były efekty świetlne i pirotechniczne oraz ruchoma sceneria.

            Występom towarzyszyła świetnie dobrana oprawa muzyczna. Wszystko to powodowało, że momentami zapierało dech w piersiach. Wydarzenie to z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.

        • Maraton  Czytelniczy
          • Maraton Czytelniczy

            17.04.2024

            12 kwietnia w siedzibie Centrum Edukacji i Tradycji GOKSiR w Kamienicy odbył się etap gminny II edycji Powiatowego Maratonu Czytelniczego organizowanego przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Limanowej. W tym roku uczestnicy konkursu prezentowali wybrany fragment książki Kornela Makuszyńskiego. Naszą szkołę reprezentowali: Marita Kulig, Natalia Majewska, Adrian Lizoń i Dawid Wilczyński.

            Do etapu powiatowego zakwalifikował się Dawid Wilczyński. Pozostali reprezentanci szkoły otrzymali wyróżnienia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Limanowej.

            Serdecznie gratulujemy!

        • Olimpiada antysmogowa w naszej szkole
          • Olimpiada antysmogowa w naszej szkole

            17.04.2024

            W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła zgłosiła swój udział w III Olimpiadzie ESA. Jest to konkurs wiedzy dla klas 7-8 w nowoczesnej formule online z zakresu ochrony powietrza i zmiany klimatu. Jego organizacją od trzech lat zajmuje się Edukacyjna Sieć Antysmogowa, która skupia placówki edukacyjne, nauczycieli i uczniów wokół wspólnej sprawy – przeciwdziałania zanieczyszczeniu powietrza i zmianom klimatu. Program ESA od czterech lat realizowany jest przez NASK – Państwowy Instytut Badawczy.


            Rejestracja oraz olimpiada odbywały się na platformie konkursowej olimpiadaesa.nask.pl. Po zalogowaniu się uczestnicy otrzymali dostęp do wszystkich materiałów wymienionych w bibliografii, na podstawie których przygotowywane były pytania konkursowe.

             

            Olimpiada obejmowała trzy etapy:

            • I etap – etap szkolny – 19 marca 2024 r.,
            • II etap – etap wojewódzki – 26 marca 2024 r.,
            • Finał – etap ogólnopolski – 9 kwietnia 2024 r.

             

            W I etapie udział wzięli: Maja Adamczyk, Jolanta Bugajska, Julia Kurzeja, Patrycja Czerwińska, Patrycja Jagieła, Magdalena Kluska, Beata Świnka, Jan Wąchała, Angelika Rutka i Robert Nowak. Gratulacje dla wszystkich!!!

             

            Do drugiego etapu przeszli: Julia Kurzeja z klasy 8a i Robert Nowak z klasy 7b.

             

            W ogólnopolskim finale swoich sił spróbował Robert Nowak, który znalazł się na liście LAUREATÓW, zajmując III miejsce. Gratulacje!!!

             

            Warto zaznaczyć, że w roku szkolnym 2023/2024 III Ogólnopolska Olimpiada Antysmogowa znalazła się w kuratoryjnych wykazach konkursów wiedzy. Zdobycie w nich wysokich miejsc uznawane jest jako szczególne osiągnięcie. Dzięki temu laureaci olimpiady, oprócz nagród rzeczowych, otrzymują 3 cenne punkty przydatne podczas rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. 

        • Projekt edukacyjny „Układ Słoneczny” w klasie 2b
          • Projekt edukacyjny „Układ Słoneczny” w klasie 2b

            10.04.2024

            Klasa 2b zgłębiając tajemnice kosmosu zakończyła projekt edukacyjny „Układ Słoneczny”. Prace nad projektem rozpoczęliśmy od poszerzenia wiedzy na temat budowy Układu Słonecznego i charakterystyki poszczególnych planet. Obejrzeliśmy filmy z cyklu „Wszechświat”. Uczniowie poszerzyli też swoje wiadomości na temat pierwszych lotów w kosmos. Na zakończenie uczniowie wykonali makiety Układu Słonecznego. Wykorzystali m.in. takie materiały jak: różnej wielkości piłki styropianowe, plastelinę, wykałaczki, farby itp. To była "niezwykła podróż".

    • Godziny dzwonków

      Poniedziałek 11.11.2024
    • Librus Synergia
    • Librus Synergia
    • Librus Synergia
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Librus Synergia
    • Librus Synergia